Heheheeeets!

Jag har verkligen fått ett beroende av godis de senaste dagarna. Jag har ätit godis nästan varje dag den senaste tiden. Skippat maten och köpt godis i stället. Egentligen är det inte ens gott, de blir som ett tvång. Jag sitter i skolan och drömmer mig bort tills jag får gå hem, gå förbi affären och köpa en påse godis att ta med hem och trycka i mig. Ibland köper jag både en påse naturgodis och en påse vanligt godis för att jag inte kan bestämma mig för vad jag är mest sugen på.

Va är det som skapar detta beroende? Va är det som gör att jag gång på gång står där med sleven i handen och tänker "de är okej, det är ju sista gången" fast jag vet att det inte ligger ett uns sanning i den tanken? VA är det som göra att jag tycker att det är okej att lägga de summor pengar jag faktiskt gör på hetsmat och godis?

Men idag, idag höll jag mig faktiskt. Åt havregrynsgröt på morgonen och begav mig till skolan. Kände ett sting av hunger men ignorerade det och stannade en stund till. Efter ca 7 timmar i skolan utan mat trodde jag de va dött lopp att kila hemåt UTAN att köpa något (gooooodis) på vägen hem. Men jag gjorde det inte och det är jag JÄVLIGT stolt över om jag får uttrycka mig så! INte för attjag inte är grymt sugen just nu, men jag har kontroll. Jag ska inte sticka ner till kiorren o köpa godis. Biiig nono. Inte idag. Tänk om jag klarar idag då kanske jag klarar nästa dag med! =)

Istället sitter jag här och har tryckt bönor och vitkål med sweet chilisås. Det är ju iaf bättre en godis.

Idag tackar jag mig själv. Idag har jag varit kanonduktig på många sätt. Tänk om man kunde känna såhär varje dag? Men det är väl inte friskt att känna sig duktig bara för att man inte hetsat? Nja, jag har nog en bra blit kvar.. Sannerligen.

Ett steg framåt, två steg bak...

Ta hand om er gott folk, jag hoppas ni mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0